Vinter!

Nu är det vinter på riktigt. Termometern visar -12 grader och ute är det vitt, vitt, vitt. Vi har spenderat vår helg mestadels utomhus. Igår åkte vi till min bror och lekte utomhus med kusin Mejja. Hur kul som helst! Jag vet inte om det är en fördel eller en nackdel att ha en morsa som blir som ett barn själv när det kommer till utomhuslek? Haha! Att stå utomhus och se på när barn leker är inte min grej. Usch vad jag blir frusen och uttråkad då. Lek och bus är det bästa som finns!!
 
 
I fredags gick vi upp till mina föräldrar och hjälpte till med skottningen. Edvin tog en premiärtur med sina skidor också. Även kvällstid har vi gått ut och busat i snön. Det är så härligt! Det borde finnas en väderregel som säger att det ska vara snö i december. Förutom att leka utomhus har det blivit en del filmmys också. Vi såg julkalendern 3 gånger igår, varav den sista var teckenspråkstolkad. Haha! Edvin tyckte det var jättekul när Sten tappade sina kläder så han ville se avsnittet om och om igen. Familjen Hedenhös har blivit favoriter hos oss alla tre. Och Polarexpressen! Har ni inte sett den filmen så se den tillsammans med era barn nu i jul.
 
Skottning pågår!
 
Idag ska vi bege oss ut till skogs och plocka enris och granris. Linus har gjort kransstommar i smide så julkrans-verkstad står på schemat! Sedan väntar en såndär späckad vecka igen. Skola varvat med en massa annat. Allt möjligt från luciafirande till bil-fix (Förresten - Fyrhjulsdrift, I LOVE! ♥)
 
En trevlig andra advent från mig till er!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR