Korvar

Onsdag. Min lediga dag. Vaknar med feber och ont i halsen. Fan. Tillbringar dagen i sängen, nedbäddad med skolböcker och datorn. Jag är i slutspurten av denna period nu så jag måste sätta lite fart med de sista uppgifterna.
Livet flyter på. Jag kan liksom inte skriva så mycket om mina dagar då jag tillbringar dem på sjukhuset, där jag även har tystnadsplikt. Man får prata om det, men inte hur mycket som helst. Därför väljer jag att inte skriva nånting överhuvudtaget. Jag lär mig mycket. Är helt överröst med nya upplevelser, positiva, negativa, glada och sorgliga. Tänk vad 4 veckor kan ge.
 
Igår skjutsade vi Anton och Johanna till Hudik. De hade packat ihop och var påväg utomlands till varmare breddgrader. Vi gjorde ett Mc Donald's-besök och en liten tripp till ICA Maxi. Där är julgrejerna uppsatta och nånstans där, på den avdelningen, kände jag verkligen att december står bakom hörnet. Ja, snart är det jul igen. Jul med min fina familj. Jag längtar efter den där stämningen som man nästan kan ta på. Myset. Snön. Pepparkaksbak. Julgodisverkstad. Lussebullebak. Lucia. Julpyssel. Jag längtar t.o.m. tills vi ska till Birsta, jag och Linus, i de sista dagarna före dopparedan och skrapa ihop det sista. Nej, det är inget vi har planerat - det lyckas bli så varje år. Vi börjar i god tid och gör färdigt i sista sekund. 
Och precis som jag sett att fler barn gjort nu i dagarna, har även Edvin bläddrat igenom ToysRus-katalogen och ringat in det han önskar sig av tomten. Allt från fordon till häftiga lampor.
 
Men vart sjutton är snön??
 
Hur som helst, när vi kom hem från Hudik, ätit kvällsfika och gjort kväll kunde inte lilleman somna. Han fick då ta med sig sin kudde och sitt täcke till vårt sovrum och krypa ner där. Jag bäddade ordning, så det såg ut som 3 korvar låg brevid varandra i sängen. Vi avslutade gårdagen som 3 skrattande korvar. Älskar mina grabbar alltså! ♥



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR