Halloween

....Är tydligen idag?! Trodde det var i helgen, men sedan kom jag ju på att de ändrade det där för nåt år sedan. Av respekt till de döda, eller hur var det där?
 
Detta är min enda lediga dag denna vecka. Jag och lilleman ska städa big time. Göra nåt Halloween-pyssel och bara mysa på. Som vanligt har jag ju tagit mig vatten över huvudet och tänkt göra pumpasoppa och spöktårta (recept a'la mamma, minns inte hur det smakade, minns bara att det var gott). Pratade med mina syskon och nästan bestämde mig för att hålla i en mysig Halloween-middag. .......Tills jag såg i min kalender att det inte alls går att få ihop. Nackdelen med att jobba skift. Jaja, det blir något att sikta på till nästa år då. Tröket!
 
 
Hur firar ni Halloween?
 
I övrigt fortsätter praktiken. En väldigt intensiv vecka som jag skrev. Vardagsmotion har tagits till en helt ny nivå. Igår gick vi till dagis strax efter 6 på morgonen så jag skulle hinna med bussen. Men det är kul! Och lärorikt.
Lilleman har kommit in i en period när han funderar mycket på olika saker
 
När man slänger papper i toan och spolar, vart tar det vägen då?
 
När man dricker mjölk och inte vill ha nåt mer. Då häller man ju ut det. Vart hamnar det då?
 
Hur sitter glas fast?
 
En pytteliten del av alla frågor som kan dyka upp. Jag blir full i skratt och pappa Linus har svar på allt. Vilket innebär att även jag lär mig nåt nytt varje dag. Haha!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR