Foglossning?

Denna graviditet fortsätter att vara så olik den första som det bara går. Nu är det ryggen som spökar. Jag har ont i ryggen. På höger sida nere vid svanken, och ibland strålar det hela vägen in i höftböjaren. Antagligen foglossning. Har googlat lite på det, men inte blivit så värst klok på't. Ska givetvis ta upp det med barnmorskan när vi ska dit. Det gör så himla ont ibland att jag känner mig höggravid. Magen känns tyngre när ryggen gör ont och jag får en massa sammandragningar. Smärtan kommer ofta vid ansträngning och försvinner sedan oftast efter natten. Turligt nog har smärtan bara kommit en gång på jobbet, i slutet av arbetspasset dessutom så det gick att härda ut (jag vet, man ska inte göra så). Men så fort jag gör en ansträngning hemma, exempelvis när vi har tvättid eller om jag dammsuger. Då jäklar kommer det smygandes och rullator vore ett alternativ!
 
Jag och Edvin har städat i hans rum idag, och nu sitter jag i soffan med den där molande, dunkande värken. Jag skulle vilja böja mig åt alla håll för att liksom knäcka ut det onda (har provat, överrörlig som jag är, det fungerar inte). Så: tips mottages tacksamt! Vad lindrar denna smärta? Någon med erfarenhet som kan ge mig lite husmorstips? Vill inte att det ska bli ännu sämre! :) 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR