Ge mig normal sömn!

2 dagar på rad har jag varit ledig. Vad har jag gjort? Jo, gått runt som en zombie och gäspat. Jag är så trött. Vadan detta då? Varje natt vaknar jag och inte kan somna om! Varje jäkla natt!! Blir tokig. Inte alls likt mig. Kissnödig nattetid hör ju till graviditeten, men när jag klivit upp och gjort mina behov brukar jag somna om på ett litet kick. Men inte nu längre. "Kroppen förbereder sig för vakna nätter" Men är inte det lite väl tidigt? Hmm... Hur som helst så är det jobbigare att vandra runt hemma och vara trött än att jobba trött. På jobbet håller jag igång och har alltid nåt att göra. Hemma är soffan och sängen en armlängd bort. Så jag ser fram emot en helhelg med jobb med start idag.
 
Snart ska jag ta itu med detta. Min förlovningsring... Ringar på jobbet är big no (såklart. Annars skulle vi ju sprida en massa onödiga bakterier) så inför varje jobbperiod kämpar jag med att få av den. Nej, för ett halvår sedan var den inte sådär liten. Jag har svullnat upp likt en ballong på alla kroppsdelar.
 
Snart börjar skolan och jag är så peppad. Sista praktiken, som jag missade i vår pga. sjukskrivning, ska avklaras och likaså den sista lilla kursen innan jag får diplom från Vård- och omsorgscollege, får en riktig underskötersketitel samt högre lön. Upp som en sol och ned som en pannkaka. Fy fasiken vilket opeppande mail jag fick igår. Konstigt det där.... Vissa som liksom har en yrkesroll som går ut på att coacha och peppa folk klarar liksom inte av det. Som tur är gräver jag inte ner mig i skit. Istället blir jag förbannad och tänker "Jag ska minsann visa att jag visst kan klara det!!". Det handlar om mitt slutbetyg, att det blir för "tufft" för mig att plugga klart det innan bebisen kommer. Tufft?! Känner bara: Bring it on! Det får bli hur jävla tufft det vill. *hatarnegativamänniskor*
Simone

Alltså, vad är det med folk där?! (Antar att det är komvux fortf?) Det verkar som de behandlar alla som femåringar?! För i helvete, det är väl vuxna människor som får ta eget ansvar över studierna?!? "Nej, men jag tror inte du hinner. Det går inte. Det blir för mycket för dig." Har jag hört flera som berättat att de fått sagt till sig? Börjar nästan fundera om deras lön baseras på hur länge de kan "hålla kvar" personer där eller något?? X)
Klart som fan att det går! :D Helt rätt inställning! :):) Måste ju iallafall försöka! :)

Svar: Ja visst, och jag tänker: går det inte så går det inte?! Det är ju inte precis så att jorden går under om jag inte skulle orka plugga klart just nu. Jag har hela tiden fått det sagt till mig på komvux (dock inte av lärarna) "Nu blir det tufft för dig, Sara!" men jag har liksom bara struntat i det och kört på. Nu var det mer: "Det kommer aldrig att gå, bara så du vet. Du orkar inte!". Ba: ?!?!?!?!?! Väntar med spänning på svar på mitt långa mail som jag knåpade ihop. :) Jag är ju trots allt "vuxen" och borde få bestämma själv ;)
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR