Ultraljud

Idag kom dagen vi väntat på med spänning och nervositet. Vi pratade igår om det här, tänk om något är fel, tänk om barnet inte lever, tänk om de hittar en missbildning eller dylikt osv.osv. Tillslut sa jag: "Men egentligen, vilken onödig oro. Är det något som mot förmodan är fel så är det ju bara så och isf får man utgå därifrån då.". Jag tror dock att alla föräldrar känner lite oro. Först inför de första 12/13 veckorna med missfallsrisk, sedan inför ultraljudet, sedan inför förlossningen, sedan för bebistiden med risk för spädbarnsdöd .........och slutligen för resten av livet med allt vad det innebär. Haha! 
 
Ultraljudet gick hur som helst bra. Undersökningen tog längre tid än när Edvin låg i magen. Nu kollade dom ju allt och jag förstår nu vad barnmorskan menar med att det är modernare utrustning. Bebisen mår jättebra och allt såg ut precis som det ska. Det är en livlig liten en som vägrade ligga still för att visa barnmorskan det hon ville se. Jag var tvungen att gå på toa, vrida och vända på mig åt alla håll och ja.... Vi provade allt. Tillslut lyckades hon få med allt hon hade på sin checklista, och allt såg bra ut. Vilken lättnad! Åter igen blir jag faschinerad över hur häftigt det är!! Sjukt att det är en människa i min kropp som växer och utvecklas.
 
 
Vi valde att inte kolla vilket kön som gömmer sig därinne. Efter gårdagens pratstund kände vi bara: Näe, vad tråkigt att ta bort spänningen. Både för oss, för Edvin och för alla andra. Många tycker att det underlättar att veta kön på barnet, men vi har inte planerat att köpa någon speciell färg eller ett speciellt tema (exempelvis prinsessigt) på bebisgrejerna oavsett om vi vet eller inte. Så nej, för oss underlättar det inte ett dugg. Sedan är det så grymt spännande att det nästan pirrar i magen när man inte vet om det blir en pojke eller flicka, och den känslan vill vi behålla tills bebisen kommer ut. Oavsett vad så är vi jätteglada över att allt såg bra ut! ♥
 
När barnmorskan räknade ihop sina mått och siffror och sa "Enligt storleken på barnet så visar det här att du är fullgången den 31 december." kunde jag inte hålla mig för skratt. På nyårsafton har vi alltså beräknad ankomst, 4 dagar senare än det tidigare preliminära datumet. Hur spännande är inte det? Nu vet vi liksom inte ens helt säkert vilket år bebisen kommer födas. Haha! Stolt och nöjd pappa sa i hissen "Nu kniper du åtminstone till den 1 januari!". Skämt och sido, när den lille vill komma är obetydligt. Huvudsaken allt går bra och att vi mår bra.
Nathalie

Åhh vad mysigt med ultraljud! :) Jag gissar på pojke på både dig och Therese, så ni får väl flickor båda två ;P
Spännande att inte veta vilket år! :) Hade jag gått över maxtiden hade det blivit 1 januari. Men i slutet var jag så less så jag sa att ifall jag fick välja mellan nyårsafton eller 1 januari hade jag lätt tagit 31 dec! :P haha.

Svar: Spännande. Therese tror jag får en till flicka faktiskt. Och vad som gömmer sig i min mage är jag velig på. Linus tror på pojke, Edvin tror på pojke. Jag tror nästan det jag med. Eller nä. Eller jo. Äsch. Haha! :)
sarafernstrom.blogg.se

Therese

Spännande! kanske får ni två januari-barn då :) gick du över med Edvin?

Jag gissar flicka på oss båda :)

Svar: Edvin föddes 2 dagar innan bf. Helt utan förvarning (alltså inga förvärkar, inga känningar alls förän det väl satte igång). Vi får se om jag lyckas "knipa" som Linus säger, eller om det blir en december-bebis. Så sjukt spännande så jag vet inte vart jag ska ta vägen! :D
sarafernstrom.blogg.se

Denise

Jag gissar på en liten tös, en januari-flicka! :)

Svar: Jaså, du tror på tös du :) Spännande!
sarafernstrom.blogg.se

Simone

Hihiii!! Lillbebben då :) Jag tror nästan att det är en liten flicka som ligger där inne! Bianca hälsar: "Min magkänsla säger... Att det är en tjej! ...men jag har ofta fel." *Medans hon ligger och bokstavligen känner på magen...sin egen mage alltså!* HAHA! XD

Svar: Hahaha! :'D
sarafernstrom.blogg.se

Simone

Så svårt ju! Nu när vi sagt "tjej!" Så ba... "Elleeeeer...?" X) ^^

Svar: Såhär kommer vi hålla på i fyra månader till. Hur kul som helst! :D
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR