6 timmar

Brukar aldrig använda mig av all tid som man har på sig, men idag när jag skrev examinationsuppgiften i psykiatri har jag suttit i 6 timmar! 6 timmar i sträck!!! Skitkurs. Det värsta av allt är att jag lägger ner sån energi på det, men får inte de höga betygen som jag hoppas på. Om jag har möjligheten att inte läsa nåt mer via nti-skolan så tänker jag aldrig mer göra det. I dagsläget känns det inte som att läsa på distans mot högre studier (högskola/universitet) är aktuellt för mig alltså. Och plötsligt blev möjligheterna ääääännnu mindre. Äh, time to skärpe mä!
 
Idag tänkte jag bara slänga ut ett litet tips till er som, liksom jag, har både fet och överdrivet torr hy samtidigt. Ett plus i kanten är om ni är allergisk mot allt som heter hudvårdsprodukter också. Här har jag kämpat sen högstadiet (när mina hudproblem -med betoning på problem- bröt ut) med att hitta produkter som passar mig. Alltså - något som återfuktar utan att göra huden fet, tar bort finnar och oren hy i övrigt och är allergivänligt. Provade t.o.m Mary Kay i ren desperathet och la ut mycket mer pengar än vad jag tycker är lämpligt för detta. Det resulterade i en fejja med fler utslag än någonsin! Men hur som helst - jag har hittat det som passar mig. Dessa produkter kombinerat med kopping (Haha JA!! Kopping!!!!) har fått min hy i ansiktet att vara renare och fräschare än någonsin! Det är verkligen lycka alltså. Så dåligt som jag mått över detta!
 
 
Produkter från Neutrogena och CCS Oliva Eco. (klicka på bilderna så kommer ni till respektive produkt på Lyko - där jag alltid köper sånt här) Jaja, jag vet att man inte "ska" använda bodylotion i ansiktet, man "ska" ha en creme som är speciellt framtagen till ansiktet. Men nu när jag har hittat det som passar mig måste jag säga att jag skiter fullständigt i alla rekommendationer :D Och alla är vi olika, men om det mot förmodan finns nån där ute som har samma problem som mig så vill jag verkligen tipsa om dessa (+ "kopping"). 
 
.....Bara därför blossar väl finnarna upp en efter en med start idag. Men på sikt har jag verkligen lyckats ändra på min hy. Och en eller två finnar/blemmor kan jag faktiskt leva med. 
Carro

Alltså, jag hatar mitt ansikte!! Det är områden som är rött. Förmodligen efter alla finnar i tonåren!! Vill ha bort det!!!
Å jag är också som dig, torr och fet i hyn samtidigt! :/




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR