Alla hjärtans dag!

...Och ledig fredag. Vilken välbehövd ledig dag alltså. Det är nåt speciellt med att vara ledig när alla andra jobbar. Jag och E har idag tagit itu med de satans myrorna vi får besök av varje år vid denna tid (har jag sagt att jag gärna skulle vilja flytta?) Att ha hela köksbordet fullt med myror känns så fräscht och mysigt. Eller?! Vaktmästarn kom hit med 3 myrgiftsdosor så nu väntar vi bara på att det ska bli myrfritt. Efter lunchen tog vi på oss ytterkläder och gick en prommis i skoterspåren. Det var så jäkla skönt! Solen sken och Edvin var glad och sprallig. Det blev en, för Edvin, lång prommis. Ända bort till min mormor och morfar, där vi blev bjudna på fika och spelade lite brädspel osv. När vi kom hem igen möttes vi av Linus som hade överraskningar till oss. Haha! Snacka om att vi blev förvånade. Ett litet alla-hjärtans-dag-paket innehållande en alldeles egen (!) pannlampa till Edvin, en bukett blommor till mig och en hög med fredagsmys-gotta. Som grädden på moset hade han ordnat med min favoritmiddag som nu står i ugnen och gottar till sig. Helstekt fläskfilé, pommes frites och varm pulverbea. Japp, jag är en såndär halvfabrikat-pulver-människa. Min mamma har alltid lagat mat från grunden och det är väldigt sällan vi fått "snabbmat" under uppväxten, det har ju resulterat i att jag är helt tokig i snabbmat. Pulverbea, pulvermos, fiskpinnar, snabbmakaroner m.m. är LYX för mig! :D Linus är dock tvärtom så nej, min unge växer inte upp på 3-minuters-nudlar ;) Det är sällan jag får pulverbea gjord av kocken min så det är en speciell dag idag.
 
 
Go'middag och fredagsmys blire ikväll. I morgon väntas ytterligare ett 4-årskalas. Snacka om att grabbgänget på förskolan är födda på rad efter varandra. I övrigt står plugg högt på att-göra-listan i helgen. Har lovat mig själv att lägga ner 90% av all fritid till skolan nu de sista veckorna av perioden. 
 
Hoppas ni också har en fin alla ♥-dag! Ta hand om varandra.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR