Kuddproblem

Vi köpte ju ny säng kring jul. Fortfarande världens underbaraste säng! Älskar den mer än nån annan pryl i detta hushåll. Nu har jag istället börjat känna hat till huvudkuddarna. Seriöst, jag blir tokig snart! Innehållet liksom knölar ihop sig och lägger sig ovanför huvudet och jag får ont i nacken. Kuddarna är köpta på Jysk för typ ett år sedan, och de har mycket, mycket sämre kvalitét än Ikeas som vi hade innan. Likadant täcket, jag är frössen och vill ha pyamas och gärna dubbla täcken (JA, det är sant!!). Så köpte Linus ett dubbeltäcke i ett täcke liksom. Jättefluffigt och hur skönt som helst, också från Jysk. Alltså det var så varmt att jag vissa nätter sov med det på bara halva kroppen (annars har jag täcket upp till öronen och jag bakar in fötterna ordentligt i en "fotstuga"). Ett år senare och nu är det platt och kallt som ett "sommartäcke". Alltså va?! Jag ska prova tvätta och tumla det så kanske det återfår lite fluff, men i mina ögon är det omöjligt att få till det som det var förr. Min fundering idag är: VART FÅR MAN TAG PÅ BRA KUDDAR OCH BRA TÄCKEN? Som håller formen länge (givetvis fattar väl jag med att man läre byta lite då och då, men varje år?!). GE MIG TIPS! Nåt annat än Jysk. Jag vet inte vad det är, men vi har bara dålig erfarenhet av Jysk. Är det inte snett och vinnt så håller det inte formen. Sängkläderna går sönder och trådar hänger löst lite varstans. Det värsta är att kuddarna+täckena kostade en slant också. Han slog på stort med tanken att det ska hålla länge och vara bra. Jaja, en erfarenhet att ha kvar i tankeförrådet. Lämna nu en kommentar med ert bästa tips! :)
Simone

Ja! T.o.m personalen på Jysk sa ju till pappa att det inte var "direkt kvalitetsgrejer" de har (!?!?!) när han klagade på en bänk han köpt som var helt sned?!?! Så knäppt!
Men Ikea har kanske bra täcken? De har olika värmegrad, från 1-6, kanske vore värt att kolla in en 6:a då? ;) (Vi var nyss där och köpte ett nytt täcke, men en 2:a för Jimmie kände tvärtom ^^)

Svar: Sjukt! :S Jaha, det ska jag kolla upp. Har ingen erfarenhet av Ikea-täcken faktiskt, bara kuddar :)
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR