2013 - sammanfattning

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
  • Åkte till Falun med Nathalie och gick basutbildning i kropp och träning
  • Började leda styrketräning i grupp
  • Fått högsta betyget (A) i ett ämne
  • Förlovade mig
  • Tog körkort
  • Varit på kosläpp
  • Åkte till Leksand med föreningen och tränade en heldag med utbildarna som instruktörer.
  • Lärt mig att ta venprov (= blodprov i armvecket) och blivit en fena på't.
  • Haft praktik på korttidsboende och sjukhus
  • Sett och tagit hand om en död människa
  • Löst ett inbrott
  • Provat afrodance
  • Varit på julkonsert
  • Anglat
  • Firat jul ensam hemma med min lillfamilj
 
 
 
Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år? 
Jag tog körkort, och det var mitt enda nyårslöfte förra året. Det enda löftet jag har under 2014 är att umgås mer med Thilda som flyttat en liten bit bort. När jag diskuterade det på nyårsafton blev det dock inte godkänt som ett nyårslöfte. 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja jisses! 2013 har ju varit bebisarnas år. Min storasyster fick sitt första barn, 2 kompisar från gymnasiet blev föräldrar, jag ränkar mig till att 5 gammel-kompisar (haha!) blivit föräldrar, 1 jobbarkompis, Push-kompanjonen, min katt. Och ja, jag har säkert glömt nån.
 
  
Dog någon som stod dig nära?
En viktig person i mitt arbete dog, så ja!

Vilka länder besökte du?
Sverige bara. Håller dock tummarna att jag lyckas locka med mig sambon utomlands under 2014.
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Drömboendet :)

Vad var din största framgång?
Åh, vad svårt! Jag har växt otroligt som människa under 2013. Men min största framgång är nog att mitt förhållande aldrig varit så bra som det är just nu. Det har varit en rejäl svacka som gjorde att vi båda tog oss i kragen, drog vårt strå till stacken och här är vi nu - lyckligare och mer kära än någonsin. Helt ärligt! Det var detta som fick mig att inse att en motgång verkligen kan leda till något bra beroende på vad man gör med det.
Älskar min Linus och vår Edvin mer än allt annat ♥ 
 
 
 
Största misstaget?
Jag gillar inte att gräva i gamla misstag. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nepp, både jag och grabbarna har varit friska och pigga. Vanliga virus kommer man aldrig undan, men inget allvarligt tack och lov.

Bästa köpet?
Sängen helt klart!

Vad spenderade du mest pengar på?
Soffan tror jag.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Allmänt - nära och kära! En lång ledig sommar med min son (jobbar nu hårt för en favorit i repris även kommande sommar)
En specifik händelse - Systersonen Neos överraskande ankomst till världen (1 månad tidig).
Förlovning.
 
Sånahär dagar när man bara umgås med folk vi tycker om gör mig riktigt glad!
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Utomlands eller bara semestra lite i Sverige.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och varit på dåligt humör. Kanske inte hänt jättemycket, men ändå för mycket.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Helt klart gladare!
 
Favoritprogram på TV?
Familjen annorlunda och Solsidan följer jag alltid slaviskt. Söndagsfilmen på TV4 brukar vi bänka oss framför.

Största musikaliska upptäckten?
Jag och musik.... Pass!

Något du önskade dig och fick?
Körkortet!!! *torkar svett från pannan* 
 
Något du önskade dig och inte fick?
Ja då får jag skriva drömboendet igen.

Årets bästa film?
Pass! 
 
Bästa boken du läste i år?
Edvins bok "Ska vi va?". Den är så gullig och jag älskar Pija Lindenbaums böcker. Mina böcker som jag har läst har varit besvikelser allihopa.
 
 
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Brad Pitt i Troja! :D
 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag minns inte riktigt. Var väl hemma och fikade dagen lång antar jag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer snö i december!

Hur skulle du beskriva din stil i år?
Vardaglig. Jeans och basic-tröja. Jag är ingen modemänniska heller.
 
Vad fick dig att må bra?
Allt omkring mig. Tjejerna i klassen, familjen, träningen, ledig sommar m.m.
 
 
Vem saknade du?
Farfar. 

Tycker du att 2013 har varit ett bra år?
Absolut! Men jag är även så redo för ett bra 2014.

Vilka saker har varit tråkigast det här året?
En separation mellan nära vänner till oss.
Att jag höll på att bryta ihop pga. stress i skolan (vilket vi ändå löste finfint!).
Att min katt tog sitt pick och pack och flyttade till grannen.
 
Vilka låtar kommer påminna dig om det här året?
 Piña colada-sången. Bara för att vi har skrattat så mycket åt Grown ups och fantiserat ihop egna scener med den låten. Haha!
 
Även dessa låtar kommer påminna mig om 2013:
 
Avicii - Wake me up
Ulrik Munther - Tell the world I'm here (min son är galen i den låten)
Miley Cyrus - Wrecking Ball (och alla underbart roliga parodier)
Will.i.am & Justin Bieber - #thatPOWER
Calvin Harris - I need your love, drinking from the bottle
Lady Gaga - Applause
Cinema-låten med Skrillex
.......Och alla andra låtar vi haft på Pushen!
 
Den bästa nya personen du träffade?
Neo, helt klart!
 
 
Vilket datum kommer du alltid minnas?
23 april, när jag hade en felfri uppkörning och var så nervös att jag skakade och svettades.
 
 
Mest stolt över?
Min son som växt och blivit en riktig storgrabb!
 
Högsta önskan just nu?
Som vanligt - att min son får vara fortsatt frisk, lycklig och ha det bra!
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR