Hortensia

29 januari och jag lurade sambon att han glömde min födelsedag igår. Han brukar vara väldigt förvirrad när det kommer till födelsedagar, men denna gång hade han full koll på att jag faktiskt fyller år i februari. Jag som tänkte vara lite lurig. Appropå födelsedag så tänkte jag önska mig en sak i år, eller 2 saker faktiskt. Det ena är ett presentkort hos frisörn' min. Jag förväntar mig absolut inget 1000-kronors kort, tänkte mig mer "många bäckar små". Sedan är det en grej till som jag alltid velat ha men aldrig riktigt vågat skaffa mig. En vit eller rosa Hortensia i en vit hög ytterkruka (jag har ont om ytterkrukor! vita krukor passar dessutom överallt). Älskar denna rackare alltså. Så himla fin, men en aning svårskött vad jag förstått. När jag väl anstränger mig brukar jag lyckas himla bra med blommor. Längtar efter en egen trädgård!
 
En vit står högst på min önskelista, men rosa är också fin och får gärna stå hemma hos mig i vår.
 
Nu ska jag fortsätta i pluggandet. Hur Sverige styrs-tenta ska betas av, en liten psykiatri-fråga ska besvaras och så ska jag dyka ner i en bok som jag påbörjade igår. "Modern klassiker" skulle vi välja. Jag fastnade inte för någon (avskyr att läsa böcker när man redan sett filmen, blir ingen som helst spänning har jag insett. *host*flugornasherre*host*) och lade fram förslaget att läsa min sprillans nya "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Skeptisk lärare gick till slut med på't. Nackdelen är att det inte finns många recensioner på internet att läsa och ta idéer ifrån eftersom boken är så ny, men då får jag å andra sidan verkligen nåt att bita i. Har hört så himla mycket bra om denna.
 
Nä, hörrni. Ha en fin onsdag!:)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR