Vinterdag

I morse vid frukosten var det -16 grader ute. Här hos oss är det vitt på backen igen och för en timme sedan vräkte snön ner från himlen. En sånhär dag vill jag vara ledig med min son och tillbringa hela dagen utomhus. Det är såna här vinterdagar jag längtat efter. Jag blir piggare av lite vitt och ljust ute. Igår drog vi fram sparkarna. Helt otroligt sent in på säsongen, men det är först nu det är bra sparkföre. Edvin har en egen liten spark. I början trodde jag den skulle vara lite liten åt honom, men det visade sig vara en riktigt bra liten spark. Min grabb kan bli lite gnällig när han ska lära sig nya saker, och tror inte riktigt på sig själv. Jag var helt förberedd på detta, men ungen hoppade glatt på sparken och drog iväg med väldans fart. Jag skulle skjutsa honom i ett tåg, som jag och min mamma gjorde när jag var liten. Vi hann ungefär 10 meter, sedan skulle han minsann köra själv - vänligt men bestämt! Sparken är jättelätt, vilket är så otroligt behändigt då han orkar lyfta den själv när han kör lite på tok.
 
 
Vi har reflexer från topp till tå när vi är utomhus, så i mörker blir det inte riktigt bra att försöka få till bilder. Utan blixt blev det bara mörkt. #jagvillhaennykamera Denna lilla spark ska vi ta väl hand om och spara till Edvin, till den dagen han kanske får egna barn.
 
Idag har jag hemstudiedag. Har 3 redovisningar att ta mig an under morgondagen. En om litteraturhistoria från medeltiden. Jag börjar inse att hela sv2-kursen är intensiv. De jobbiga perioderna tar liksom aldrig slut. Historia är ganska intressant, men inte litteraturhistoria. Jag ska skriva lite extra om ballader. Precis som på mattelektionerna undrar jag när jag kommer ha nytta av detta under mitt liv?!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR