"Semester"

Nu är jag tillbaka hemma efter 2 dygn nere vid havet i sommarstugan. Min bror m.fam. hängde också med. Det har varit varmt som sjutton, både i havet och i luften. Graderna i vattnet har legat på 20-21 både dag, kväll och morgon. Helt fantastiskt! Men vad det tar på krafterna. Jisses. Även om det är hur mysigt som helst att vara nere vid havet hela dagarna så kände jag bara att det räckte med 2 nätter. Är helt färdig i både kropp och knopp. Konstigt, för så blir jag inte om vi bilar fram och tillbaka till stranden varje dag. Det är något speciellt med att liksom bo borta. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Allt som allt hade vi en mysig "semester" med nära och kära. Linus systrar kom ner och umgicks en dag också. Guld, som alltid. Älskar Edvins speciella relation till både farmor och fastrar. Alla barn borde få ha en sån relation till några vuxna som inte är ens föräldrar. Man kan aldrig få för många "klippor". :)
 
 
Älskade ungar! Som de har lekt, bråkat, skrattat, tjafsat och busat dessa dagar. Nästan som ett syskonpar. När det inte finns några syskon i samma ålder så är det härligt att det finns kusiner. På bilden sitter de alldeles vid strandkanten och sparkar i vattnet så det skvätter. "Skvättleken" hette det om jag inte minns fel? Jag är så nyfiken på hur det yngre kusinparet kommer att bli. Vi ska nämligen utöka kusinskaran, både vi och bror+fam. Nästan samtidigt dessutom. Vilket kön blir det på de små? Blir det små mini-kopior av barnen eller raka motsatsen? Åh, så spännande! :)
 
Igårkväll satt vi "vuxna" ute på altanen med myggljus och myggspiraler tända och bara umgicks till nattetimmarna. Det var jättemysigt! Nere vid bryggan på stranden badade en barnfamilj till säkert 22-snåret. Ja, varmt och skönt var det faktiskt. Linus tyckte inte att kvällen skulle ta slut för att det var så mysigt. Kanske dags att bygga en liten altan hemma hos oss ändå? Som jag velat över det, och lär väl även fortsätta.
 
Med det så var inte bara årets första dopp avklarat för mig. Årets första riktiga bad och snorkling är också avklarat. Hoppas vi får fler sådana här härliga dagar i sommar. 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR