Mardrömmar

Vaken tidigt idag. Jag drömde en mardröm, vaknade och kunde inte somna om. Kl. 4.40 gav jag upp, det går inte att somna om efter mardrömmar! Sånt här hör till det jobbiga med att vara gravid. Jag drömmer så konstiga och hemska drömmar när jag är gravid. Nu var det en "scen" från i vintras när jag och Edvin åkte ut på Lunnsjön för att grilla korv med Linus och hans kompisar som anglade. Allt stämde in precis från dagen förutom slutet. I verkligheten gick jag och Edvin tillbaka till bilen (över typ halva sjön - själva) och åkte hem till värmen, medans grabbarna fortsatte några timmar till. I drömmen gick jag och Edvin tillbaka mot bilen, isen började spricka och slutligen gick vi igenom helt och hållet. Jag hade inga isdubbar på mig (varken i verkligheten eller i drömmen) och fick panik. Ingen såg oss, ingen hörde oss och vattnet var iskallt. Nånstans där vaknade jag i panik. Jag kan inte släppa det. Vad hade jag gjort i verkligheten? Hur i helvete hade jag tagit mig ur den situationen? Usch! Jag går aldrig mer ut på isen utan isdubbar. Och Edvin måste ha flytväst eller nåt! Måste skicka Linus på en livräddningskurs eller nåt. Och slutligen - aldrig ensam utan uppsikt på isen. Haha! Jag blir helt knäpp. Varför måste alltid Edvin vara med i mina mardrömmar? Och varför svävar vi alltid mellan liv och död, ofta även där jag ska ta beslut som ingen vill ta (typ hoppa eller inte hoppa efter Edvin som ramlat mot ett fall som med all sannolikhet innebär ett fall mot en säker död).
 
Lär få plågas i drömmar fler gånger innan denna graviditet når sitt slut. Tankarna till något positivt istället! Igår lunchade jag och Edvin med min lillasyster. Vi slängde ihop världens godaste enchilladas! 
 
 
Nyss kom lille Edvin yrvaken och undrade om jag kräktes på riktigt. Se där ja, får nog öva på att kräkas tystare. "Frukosten" ville inte stanna kvar i magen idag (några klunkar vatten och ett kokt ägg, väldigt milt mot magen ändå kan jag tycka). Det värsta illamåendet kommer alltid efter frukost, en sväng mitt på dagen och allra värst är det på kvällen.
 
Så kan en dag starta hemma hos mig. Hoppas ni fick en lite bättre start på morgonen, utan mardrömmar och kräkningar! Det positiva är att nu kan det bara bli bättre. :) Ha en bra dag!
Simone

Men fy! Jag som tyckte min dröm var jobbig höromnatten: Vi träffas på dollar, så ska vi åka hem till mig på en kaffe, så när vi kommer fram jag ba "men..vart är Edvin??" Då hade vi glömt honom på dollar!!!!! Fy fan jag fick panik! Men så ringde Denise och sa att han var med henne.
Alltså okej, inte lika jobbig dröm som dina, haha! Men den var så himla verklig liksom! :s Fy, stackarn.. (Haha, ja jag vet, det var en dröm X) men jag kände mig så himla dum, och känslan satt i när jag vaknade!). Haha, muppdrömmar!!

Svar: Usch, det är ju känslan som biter sig fast som är värst. Jag känner mig som världens sämsta förälder efter en sån dröm, fast det som sagt "bara" är en dröm. Och att det alltid ska vara med en annan när och kär person/djur i de förbaskade drömmarna som råkar illa ut. Jag hade mått bättre om bara jag råkat illa ut eller nåt. Haha! :)
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR