Slut som artist

Denna vecka drar sommarperioden igång. Igår hade vi genomgång av svenska c samt igångkörning av datakursen. Jag var helt slut efter dagen. Så mycket information på en och samma gång! Jag ska läsa 2 böcker om andra världskriget med allt arbete vad det innebär (analys, jämförelse osv.), göra en hemtenta samt göra ett sommarprogram (ni vet, sommarpratarna på radio?) på en timme inkl. musik. Det är de stora och viktigaste uppgifterna i svenskan. Bara ordet sommarprogram får mig att stanna upp. Vad i hela friden ska jag sitta och prata om i en timme? Måste lyssna på sommarpratarna och få lite inspiration. N-e-r-v-ö-s. Vi ska även bl.a. inrikta oss lite på dialekter i den här kursen. Blir säkert lika roligt som svenska b! :D
 
För att fortsätta den effektiva dagen gjorde jag och Edvin ett besök på biblioteket och lånade en av böckerna. Edvin lånade med sig en bunt med böcker han med. Sånt måste vi göra oftare. Det var så kul att se honom hämta bok efter bok och sedan sätta sig i läshörnan för att "provläsa". 
 
Sommarbilder. Edvin och hans farmor plockade en liten bukett med Lupiner till mig förra veckan :)
 
Vi har även hunnit med ett litet äventyr denna vecka. Jag fick förfrågan om jag ville följa med till Hudik och äta glass med Edvins förskola. Givetvis ville jag det så vi tog tåget i måndags morse med halva barnskaran (resten åkte dagen efter). Jag följde med på utflykt till en bondgård när barnen var 2-3 år, så det var himla kul att följa med samma gäng nu när de är 4-5 år. Det var stekande sommarvärme när vi åkte in, och det regnade och åskade som sjutton när vi åkte hem. Riktigt (mid)sommarväder med andra ord. En mysig dag blev det. Hoppas jag får möjligheten att följa med fler gånger, både på dagis- och skolutflykter. 
 
Veckan fortsätter i samma tempo. I år är det mina kusiner som firas. Den ena går ut 6:an (och fyller 13 år idag), den andra tar studenten. Helt jäkla sjukt vad tiden går fort!! Pjuhh....



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR