Sommarlov

Blir inte så tätt mellan inläggen just nu. Sambon jobbar över så gott som varje dag samt jobbar helger. Deadline på jobbet. I eftermiddag får jag rå om min älskade sambo och Edvin får rå om sin efterlängtade pappa ♥ Det hinns liksom inte med på samma sätt när han jobbar så mycket eftersom vi alla 3 blir trötta av det och vill sova tidigt. Samtidigt som det blir intensivt så är jag både tacksam och stolt. Tacksam för att han får möjligheten och förtroendet. Stolt för att han är den han är. 
 
Nog om det. Jag och Edvin har firat mina kusiner som gått på sommarlov, eller ja - den ena gick ju faktiskt ut i "vuxenlivet". Skolavslutning i våran fina kyrka där alla skolklasser sjöng sommarsånger. Jag jobbar stenhårt för att hålla tårarna tillbaka - hur ska det gå när min egna unge ska stå där framme?? Det var precis lika mysigt som när jag gick på sommarlov. Edvin var inte lika imponerad och frågade säkert 765 gånger under timmen "NÄR ska vi åka hem?". Därefter fikade vi sommarlovsfika hemma hos mina föräldrar.
Dagen efter drog vi på oss lättare kläder igen och åkte till Hudik för att se när studenterna tågade ut. Det blåste och var kallt. Jag tog med mig 3 skavsår hem. Men ack så min son njöt av dagen. Det var ju för bövelen polismotorcyklar med i tåget!!! För att inte tala om hur många raggarbilar vi såg. Lite kyla och blåst brydde inte honom. Efter tåget åkte vi hemöver och värmde oss innan vi åkte vidare till Norrfjärn på studentmottagning. God mat och härliga människor. Tiptop! 
 
Syster-trio med lycklig student i Borgarparken :)
 
Har jag inte räknat helt galet så är det 4 år till nästa studentfirande. Detta var tredje året på rad i vår släkt. Jag får alltid förfrågan om jag är besviken/avis på alla studenter eftersom jag själv aldrig kommer att få uppleva studenten. Mitt svar är: Nej! Givetvis skulle jag vilja vrida tillbaka tiden och ändra om lite i mitt tänk i yngre dagar (vem vill inte det?). Men med tanke på att jag fått en helt underbar son och dessutom gått 2 härliga år på komvux (med vad jag tror är betydligt bättre betyg än vad jag hade haft om jag skötte gymnasiet) - Nej! Skulle inte byta ut det mot något. Det är ju faktiskt tack vare mina val som jag lever det liv jag gör idag. Skulle heller aldrig få för mig att vara avundsjuk på själva firandet. Löjligt! Jag är precis lika glad och stolt som alla andra över mina nära och kära som tar studenten. :) 
Simone

Det är väl klart att du också kommer ta "studenten" när du är klar! :) På ett lite annorlunda vis kanske, men på med lite blå/gula band och ett champagneglas bara och voilà! ;) (Vad är en dag jämfört med resten av ens liv? ^^)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR