Cyklar själv!

 
Den 3:e mars skrev jag ett inlägg om springcykeln. I helgen, 2,5 veckor senare, cyklar ungen utan stödhjul. Helt själv. Utan någon som helst hjälp att komma iväg eller stanna. Pappa Linus hjälpte honom de 2 första vändorna, sedan styrde han själv mot en backe där Linus inte riktigt hann med. Klockrent åkte ungen ner för backen och fortsatte cykla. Nu cyklar han varje dag och berättar stolt för alla att han nu kan cykla på riktigt. "Haha, onödigt köp den där springcykeln då.." Säger många. Men faktum är att jag inte alls tycker det. Med hjälp av den har han blivit betydligt modigare och fått in rätta balansen. Så i mina ögon var den allt annat än onödig. Jag har läst om samma resultat på 2-3-åringar när man använt sig av springcykel. Dock trodde jag inte det skulle gå såhär fort för Edvin.
 
Jag blir så jäkla stolt över min lilla kille! ♥
Bilderna är från i helgen, när vi var 2 vändor ner till Sörfjärn. Ena gången tog vi en prommis, andra gången tog vi med cykeln. Åt lax hos Kalle och Mary, och Linus drog upp en firre som vi sedan tillagade mot Edvins protester och grin. Någon tyckte det var otroligt läskigt och tragiskt att man faktiskt skär i fiskarna och äter upp dem. Haha! :)
 
Nu - åter till pluggandet! Tredje veckan och jag ligger redan efter. Som jag misstänkte blir det en intensiv och jävlig period.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR