Tips!

När vi ändå är inne på ämnet hår.
Jag köpte en Tangle teezer efter att ha läst mycket bra om den. I grund och botten började jag tvivla på min egna hårborste. Den liksom slet av mitt hår och efter borstningarna var det rena rama pälsen fastsittandes på borsten. Jag har inte tänkt så mycket på det förän i höstas när jag började tappa hår på ena sidan och fick som en extra bena.
 
 
Den är bra. Piggarna är mjuka och sitter tätt intill varandra. Jag löser fortfarande hår (det gör vi ju alla, det går inte att komma undan) men det är ingen päls på denna efter borstningen. Den är jätteenkel att göra ren med hjälp av vatten och en nagelborste eller liknande (Det fastnar mer smuts än hår på borsten). Den luggar inte och sliter inte på håret. Det finns ett enda minus med Tangle teezer. Jag gillar inte formen på den. Jag tappar den jämt. Och ändå är den speciellt formad. Men vi får inte glömma att det är helt individuellt.
 
 
Samtidigt köpte jag en varsin Dessata ↑ (samma funkion som Tangle teezer) till min syster och systerdotter. Systerdottern på 7 år är väldigt håröm, så jag tänkte att den skulle passa henne som handen i handsken. Eftersom dessa borstar reder ut tovor snabbt och smärtfritt (nästan). Jag gillar formen på Dessatan mer än på Tangle teezern. Men båda borstarna är toppen! Verkligen ett tips från mig, även till barn som inte gärna vill borsta håret :)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR