Sista rycket

Vi åkte till Birsta idag och köpte det allra sista inför julafton. Usch, jag tyckte redan det var jobbigt mycket folk så jag kan tänka mig hur det är i morgon när de flesta fått lön. Vi tänkte också åka in i morgon, men då levereras en julklapp hem till oss så någon måste vara hemma, så vi åkte idag istället :) Mer om julklappen en annan dag.
 
Vi fyndade utomhusbelysning till halva priset. Av någon okänd anledning har vi tänkt köpa belysning men inte gjort det. Nu får vi ha det mysigt utomhus 2 kvällar innan jul iaf. Sedan brukar jag bli spyless och vilja ta ner allt kring nyår.
 
Jag ville ha 3 såna där betong-grejer utanför dörren, som krukan och marschallen står på. Pratade om det nångång sådär och helt plötsligt en dag kom sambon hem med precis såna som jag hade fantiserat ihop i huvudet. Haha! Han hade gjutit ihop dem åt mig.
 
Annars då? Vanliga julsysslor (börjar längta efter att det ska vara över nu). Sambon har tagit fram sina gamla fiskegrejer och renoverat upp dem. Den senaste veckan har kretsat kring bara det och i morgon ska han äntligen iväg. Missförstå mig inte - jag tycker det är kul att han brinner för något 'eget' (=ett intresse vi inte delar. Ensamtid är en småbarnsförälders bäste vän!). Katten försöker plundra julgranen och Edvin räknar dagarna till dopparedan. Hans morfar kom på besök idag och undrade lite på skoj sådär vart hans julklapp var. Edvin gräver fram hans klapp och säger "Här! Det är en tavla med mig på!" HAH! Han skämdes och sa sedan "Farmor visste redan att det var en tavla med mig på i hennes paket. Hon sa faktiskt såhär till mig -kan det vara en tavla tro?" Haha! Det innebär alltså att en liten kille har sprungit runt och skvallrat. Nästa år slår jag in klapparna by my self ;)
 
Nu - Jägarna 2. Visst är det roligt när stockholmare försöker prata norrländska? :)
Trevlig kväll!
Simone

Haha! Han berättade det när jag var hos mamma igår X) Men han hade faktiskt inte sagt vad det var: "farmor gissade rätt!" X) gullunge! :D




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR