Kräftskiva

Det känns verkligen i luften att sommaren börjar lida mot sitt slut. Snacka om att vi blivit bortskämda med hettan, så fort graderna börjar krypa ner till det normala så fryser man. Veckan som var har jag ägnat åt hemstudier. Välbehövligt, men det är fortfarande alldeles för mycket att ta itu med nu under kommande vecka. Det tar emot att prioritera så som jag egentligen inte vill, dvs. att tacka nej till jobb. Jag hatar det! Men det dröjer nog inte allt för länge innan jag är färdig med uppgiftshögen och kan börja jobba mycket igen. Jag blir nu påmind om varför jag valde att inte söka ett nytt jobb när mitt förra jobb blev avslutat. Vilken stress det är att pussla ihop skola, jobb och familjeliv. Men jag biter ihop en skolperiod till.
 
Igår skulle vi ha kräftskiva, jag, pappa och lillsyrran. Edvin och Linus ville också hänga med (de hörde ett rykte om att Emma skulle sno ihop paj). Sedan visade det sig att mamma var ledig också. Och i sista sekunden anmälde kusin Mejja sitt intresse med. Riktigt mysigt blev det. Jag åt och åt och åt och åt. Tryckte nog i mig lika mycket kräftor och paj som de andra gjorde tillsammans. Så himla gott! 
 
 
Nästa år har barnen redan räknat ut att de är ett år äldre (haha!) och då ska vi köpa med en extra förpackning med kräftor. Så jag kan svulla vidare. Visste inte att jag var ett sådant kräftfreak.
 
På mitt schema står det jobbhelg, så jag ska dra iväg på eftermiddagen när Linus kommer hem från sitt jobb (pussel, som sagt). Vi hinner träffa varandra ordentligt, i lugn och ro, ungefär 1 eftermiddag/kväll i veckan just nu om man räknar bort att vi faktiskt sover brevid varandra varje natt. Tänk att det finns folk som lever sina liv såhär jämt. Byter liksom av varandra med barn och hushåll. Tack och lov handlar det bara om en kort period för oss, innan det återgår till det vanliga.
 
Vanliga dagisrutiner har börjat och bacillerna blandas. Edvin är frisk som en nötkärna (Ungen är ju aldrig sjuk. Peppar peppar!) och vem åker på't? Just det, jag. Om än "bara" lite ont i halsen. Packar ner mitt vitamin-te och tar med till jobbet så jag orkar med min helg. Måtte feber och jävelskap hålla sig borta!
 
Med det sätter jag punkt. Vilket rörigt inlägg det blev. Men åtminstone en liten uppdatering från mig. Ha en fortsatt bra helg!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR