Slödag med mycket att göra

Förskolorna är stängda idag vilket resulterade i en ledig dag. Välbehövligt, dels för att få lite mer tid på sig att göra uppgifter som ska redovisas och dels för att: vem vill inte ha en ledig dag dagen före födelsedagen? Idag har vi nämligen all tid i världen till att städa och baka, jag och lilleman. Det förstnämnda tror jag dock vi sparar till kvällen. Samarbete i vår lilla familj gör att allt går trippelt så fort och blir dubbelt så bra. Jag la fram bak-förslaget i morse vid frukosten. Edvin sken opp som en sol och sa: "JA! Vi gör syltkakor till pappa!!" Jag försökte förklara för honom att det nu är han som fyller år och han ska bestämma vad som ska bakas. "Ja, men vi gör syltkakor för det älsker ju pappa." Där gav jag upp och syltkakor ska're bli ;) I övrigt blir det inget avancerat. Kärleksmums och chokladbollar typ. Linus har en nära vän vars fru är konditor, som är snäll och snor ihop en Angry Birds-tårta. Guld! Födelsedagsbarnet är nämligen en tårt-hatare. Grädde är bland det värsta han vet och han bara petar i tårtan. Kanske en Angry Birds-bit går ner i år? :) Till barnkalaset kör vi på glass och diverse tillbehör. Man får blanda ihop sin egna marängsw.....i....ss....sch? Hur sjutton stavas det?
 
Smygtitt på sänggaveln. Den ska sänkas lite (Linus slår huvudet i sin hylla jämt?! Fattar inte hur han bär sig åt) och herrn i huset stör sig som tusan på att tapeterna syns bakom så han har nu idéer om att spänna upp ett tyg bakom. Jag röstar på att tapetsera om! Avskyr dessa tapeter, och resten av tapeterna i lägenheten med för den delen. Usch! Men vi står fortfarande i valet och kvalet - en liten renovering eller en flytt? Jag grubblar snart ihjäl mig och skulle uppskatta om nån kom och målade upp en fin bild av hur vi kan få till det här hemma (tänker mig typ dig Denise, som är i fixartagen och har samma förmåga som Linus att se saker) Jag är svårövertalad så Linus behöver backup. Vi har diskuterat detta i säkert 2 år nu.
 
Nu - ICA, bakning, lunch, mer bakning (ja, allt tar extra lång tid för mig), sparktur, middag, städning, sängdags och sedan frukost på sängen.
 
Ha en fin dag!
Denise

Tycker ni ska tapetsera ja :D Det lilla kan gör sån stor skillnad. Ni får googla runt på tapeter, inredning olika stilar (vilket ni kanske redan har gjort men) som ni gillar eller skulle kunna tänka er och samla ihop allt som ni fastnar för och sen utgå ifrån det, kanske ni kommer på hur ni vill ha det. :) Så brukar jag göra, tillslut brukar det falla på plats. :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR