Härliga sommarvärme!

ÄNTLIGEN kom sommaren. Fast om jag ska vara ärlig så har det varit skönt för mig att det inte varit jättevarmt förän nu. Jag är "ledig" (häcken full med plugg egentligen) en vecka till och sedan börjar jag jobba. Jag visste inte om jag skulle våga jobba eller inte, men turligt nog gav jag mig fan på att det skulle gå och tackade inte nej till schemaraden. Nu mår jag mycket bättre i illamåendet och är helt övertygad om att det kommer gå jättebra. Har heller ingen ångest längre över att Edvin ska få vara på dagis. ...Eller jo, kanske lite. Men vi får hålla utkik efter lediga släktingar när väder-apparna visar strandväder.
 
Vi har varit på stranden 2 gånger hittills. Ena gången med min familj, andra gången med Linus systrar. Ena gången iskallt i vattnet (Edvin badade hela dagen ändå. Brrrr..) och andra gången riktigt varmt, minst 20 grader! Vi snackar alltså om havet. Simone och Jimmie kom förbi igår på eftermiddagen. "Synd att vi inte köpte mer mat" sa jag till Linus, men det visade sig räcka till både dom, oss och Denise och Marcus. Toppen! Tacos blev det. Därefter åkte vi ner till Sörfjärden och Lortvarpet för ett kvällsdopp. Jag brydde mig inte ens om att ta med mig badkläder. Så där fick jag stå med svansen mellan benen vid strandkanten och bada fötterna medans dom andra badade. Men mysigt var det! När tiden rann iväg åkte vi tillbaka hem till oss och Edvin kom inte i säng förän runt 22-snåret. En perfekt spontankväll! Kunde inte bli ett bättre avslut på helgen.
 
 
Hunden, Lumi, är Simone och Jimmes. Han var så söt när han hoppade omkring i vattnet. På honom såg man verkligen "det här är livet!". Ja, tyvärr har jag inga bättre bilder. Ni får stå ut med dåliga telefonbilder på den här bloggen.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR