Trött och ovan

De första 2 arbetspassen är avklarade och jag väntar nu på att klockan ska gå så jag kan åka iväg till mitt tredje pass. Det märks långa vägar att jag är ovan. Dels att jobba, dvs. kliva upp tidigt (kl. 5) och skynda iväg på morgonen. Men även kroppsligt. Mina fötter skriker (man går hela dagarna på mitt jobb) och de svullnar upp till två enorma fläskkorvar. Detta är helt nytt för mig. Inte ont i fötterna, det får jag alltid såhär i början, men svullnaden. Jag har aldrig riktigt fattat varför vårdpersonal har stödstrumpor på sig. Nu förstår jag! Måste införskaffas snarast, annars får jag väl en blodpropp eller åderbrock. Det hänger antagligen ihop med graviditeten också, med tanke på att jag aldrig tidigare haft något sådant problem. Hade dock aldrig kunnat föreställa mig att svullna fötter kan komma redan. Det är väl bara att börja pyssla om de trötta fötterna under ledig tid antar jag.
 
 
Slänger upp en bild på frukosten i sommarstugan, när vi var där. Precis vad jag gör nu - äter frukost. Jag har ätit All-bran varje morgon sedan några veckor tillbaka. Allt för att få en någolunda ordning på min mage som varit helt i obalans ända sen jag "plussade" och därefter mådde illa i flera veckor. Det kanske inte är den bästa källan till fibrer. Men det smakar bra och det går ner. Havregrynsgröt (som säkert är en bättre fiberkälla) är bara att glömma just nu. Det växer i munnen på mig. Och kiwi sägs vara bra för gravidmagar -alltså matmagen, inte bebismagen. Ett stort glas vatten till det och en kopp kaffe så är jag redo för dagen.
 
Ha en fin dag! :)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR