Uppe med tuppen

Klockan är strax efter 10 och jag har redan hunnit äta frukost i lugn och ro (viktigast på hela dagen för mig), plockat undan och sorterat leksaker i Edvins rum, bäddat båda sängarna, vädrat ur sovrummen, tagit reda på diskberg, klätt på mig själv och Edvin, smort in 2 ungar med solskyddsfaktor, tagit en kort promenad, lekt på "stora lekparken" och slutligen ätit glass ute i skuggan. Igår vid den här tiden satt jag och åt frukost.
 
Klev upp kl. 06.00 för att ta emot min systerson Neo på 1 år. Hans dagis stängde en vecka tidigare än syrrans semester, så den här veckan tar han smygsemester med sina släktningar. Det är jättemysigt att ha honom här. Jag har tänkt "hur ska detta gå?" för han har inte varit sådär jätteförtjust i mig tidigare, men det går verkligen kanonbra. Världens snällaste 1 åring och den mest lätta ungen att ha och göra med. *Peppar peppar* dagen är ju inte slut än ;) Och Edvin är också kanonbra som barnvakt. Tvivlar inte en sekund på hans roll som blivande storebror. Ungar är väl för härliga.
 
Vädret är på topp. Stekhett faktiskt. Nästan lite jobbigt att vara utomhus. Luften står liksom stilla här "uppe på byn" (är van att andas havsluft på sommaren). Så ikväll packar vi ihop och drar ner till stugan, där vi hoppas på att få umgås med nära och kära några dagar. Sol, bad och god mat står högst på att-göra-listan de kommande dagarna.
 
Ha det fint i sommarvärmen!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR