Värmebölja

Till och med våran brandvarnare får fnatt i denna värme. I köket (skuggsidan) har termometern visat 28-30 grader hela dagen. Utomhus i skuggan har det överstigit 30. Brandvarnaren började pipa så pass att jag blev tvungen till att plocka ner den och ta ur batteriet. Vill inte veta hur många grader det är där uppe vid taket. Det är så fruktansvärt varmt här hemma att det känns tungt att andas. Gissa om det var svårt att få Edvin till ro att somna. Stackarn var alldeles klibbig och utmattad.
 
Tyck inte synd om mig som jobbar järnet. Jag jobbade 6 dagar förra veckan, och den här veckan ser likadan ut. Faktum är att jag jobbar på den svalaste avdelningen i hela byggnaden, så jag lider inte alls. Dessutom tycker jag det är riktigt kul att jobba, så det är inte synd om mig överhuvudtaget. Trivs riktigt bra i min yrkesroll. Det enda jobbiga* är att jag blir så otroligt trött på eftermiddagarna när jag kommer hem. Men jag har ju en människa på jäsning i min kropp, så det är inte så konstigt att jag kan somna ståendes efter en arbetsdag med många timmars "spring".
 
Börjar bli van tidiga mornar nu, men i början var det svårt att vakna till. Och ja, jag ska skaffa en såndär flashig undersköterske-/namnskylt jag med. Som vanligt när jag ska beställa något så får jag beslutsångest och vet inte vilken färg och form jag ska välja.
 
I morgon är min lediga dag för den här veckan och jag har beställt sovmorgon+god frukost på bordet när jag vaknar. Inget mer planerat. Vill bara vila mina ömma fötter och ta dagen som den kommer.
 
*Jobbigt och jobbigt. Det är skönt att vara trött och ta en kvarts/halvtimmes powernap på eftermiddagarna.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR