Försmak av sommaren

Tjenixen! Vilket härligt väder det är. Det har varit försommarvärme hela helgen och det piggar verkligen upp. Även idag, trots att solen inte skiner just nu, så är det varmt. Dags för shorts på dagis! :)
 
I torsdags följde jag och svärmor med Edvin och hans förskola (+ alla andra förskolor i byn) till förskolans dag. Hur mysigt som helst! Alla förskolor träffas och har en mysig utomhusdag tillsammans. Smultron och sång var där, barnen fick lunch, en massa frilek och slutligen avslutades dagen med att glassbilen kom och bjöd allihopa på glass. Så himla roligt! Jag har inte haft möjlighet att följa med tidigare år pga. jobb, och jag blev faktiskt lite förvånad över hur många barn det bor här. Smockfulla gräsplanen på hembygdsgården med ungar. Helt otroligt! Smultron och sång-låtarna sätter sig som ett skavsår i skallen på en, i flera dagar. "Lilla Pelle pingvin står och fryyyser".
 
 
 Från en annan konsert! Vi har varit på 2 konserter. Edvin gillar dom. Jag med faktiskt ;)
 
Ett tips till er föräldrar häromkring är att hänga med på denna mysiga dag som är i maj varje år. Eller ja, det är väl ett tips till alla föräldrar egentligen. Vad jag förstått så firas denna dag på fler ställen. Man får en inblick i hur barnen är mot varandra och så. Annars hinner jag ju bara se 5 minuter dom dagar när jag hämtar/lämnar. Och jag säger då det, vad stolt jag blev under dagen. Alla barn är så snälla med varandra och alla leker med alla. Fröknarna gör ett bra jobb! :)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR