Inget hårresande resultat

Jag håller just nu på med en utmaning... Att hitta en bra schampo-balsam-serie. Alla frisörer säger att det är värt att lägga några extra kronor på hårvård och att det i slutändan ska jämna ut sig eftersom dessa produkter är betydligt drygare. Jag tänker inte köpa en schampoflaska i vanlig strl. för 300 spänn. Men lite högre i pris än vanligt tänkte jag prova. L'Oréal Professionnel valde jag att börja testa efter en del googlande. Med spänning fick jag hem paketet och hoppade in i duschen för att testa. Väldigt besviken blev jag dock både i duschen och efteråt. För det första: Mitt hår slukar produkterna. Dessa produkter var inte alls så dryga som jag tänkt mig. Allra helst inpackningen. Jag har använt produkterna 2 gånger och halva burken med inpackning har gått åt. Utan att överdriva! Det bara försvinner i håret och den där lena känslan finns ingenstans (likaså balsamet).
 
Bild från Bangerhead.se
 
Sedan förväntade jag mig ett jättebra resultat, och visst blev väl håret glansigt och nytvättat. Men ingen wow-effekt. Snarare exakt samma resultat som från vilken annan glans-serie från ICA. Tråkigt! Nu köpte jag små (vanliga) förpackningar för att testa så jag har inte "gått back" så många hundringar, men jag hade verkligen hoppats på dessa eftersom de inte hör till de dyraste på marknaden.
 
Jag fick, tillsammans med Glam Glow som jag skrev om, små testförpackningar med schampo och balsam också. Det stod sulfatfritt på förpackningen och jag jublade eftersom jag läst att det är sulfater som torkar ut håret och hårbotten (även det som gör att schampot löddrar mycket). Dessa produkter gjorde mitt hår lent och fint. Verkligen helt annat än "vanliga" produkter. MEN! Dom luktade precis som när man sätter sig i en gammal raggarbil som har en stor bunt med wonderbaums i olika dofter hängandes i backspegeln. Exakt på pricken! Doften var så stark att jag inte kunde låta balsamet verka. Jag fick alltså nästan huvudvärk där i duschen. Resultatet var fint, men jag gillar verkligen inte den doften.
 
Det var produkter från Bangstyle. Bild från Lyko.
 
Det är bara att testa nåt annat. Kom gärna med tips! Jag har blont hår (inte så jätteslitet) som, som sagt, är ganska "törstigt" och behöver glans. Dyrt eller billigt, frisörschampo eller budgetschampo - spelar ingen roll! Jag vet inte om jag törs testa balsammetoden heller. Nån som har erfarenhet? :)
Nathalie

Jag använder en inpackning från dove. Kommer inte iväg vad den heter men nånting med oil :P guld/vit förpackning i typ tubformat :P jag tycker den är kanon! Första gången jag använde den kände jag rejäl skillnad! Tror jag har tipsat om den på bloggen :)
Angående balsammetoden. Det är ju inte bara! Funderade nämligen på det jag också. Men först ska man göra en "sista tvätt" av håret med schampo. Dock får det inte vara vilket schampo som helst. Sen kan man inte använda vilket balsam som helst heller. Och man skulle tydligen göra nån blandning av vatten och vinäger varje gång och häva i håret..? Där slutade jag läsa och bestämde mig för att inte prova! :P Dock skulle jag vilja prova wen. Det där dom visar på tv-shop :P ska ju vara typ som balsammetoden :)

Svar: Okej! Tack för tipset! :) Ja, man ska tvätta en sista gång med ett schampo som innehåller sulfater. För dom tvättar bort ALLT. Sedan ska man använda silikonfria produkter (tror jag det var) både balsam och vanliga hårprodukter som t.ex. spray. Det beror på att man behöver sulfater för att kunna tvätta bort silikoner (TROR JAG, Haha jag är verkligen inte påläst) och balsam innehåller inga sulfater. Det som är lockande med denna metod ändå är att alla blir så himla nöjda med resultatet. "Jag var tveksam till en början" säger nästan alla också men resultatet blir så himla bra. Men näe, jag törs inte ändå...... tror jag! ;)
sarafernstrom.blogg.se

Therese

Hm jag som är så nöjd med den loreal-serien, fast jag har ju dom rosa flaskorna. Men vi har väl olika sorters hår då kanske :) balsammetoden? Vad är det? Har aldrig hört.

Svar: Ja, absolut! Men jag trodde inte att det kunde vara så olika. Haha. :) Balsammetoden innebär kort och gott att man bara tvättar håret med balsam. Schampo gör rent håret och hårbotten så pass att det torkar ut hårbotten, vilket den inte tycker om och börjar producera mycket fett. Använder man sig av balsammetoden så torkas inte hårbotten ut och fettproduktionen blir normal. Håret vänjer sig liksom vid att vara utan schampo. Googla på't så får du se vilka fina resultat det kan bli. :)
sarafernstrom.blogg.se

Simone

Elvital "color vive" -de röda. Jag har som du också testat en massa olika, men får bara ett friss! Men med den så blir mitt hår lent och fint :) (Att det är så olika! För den där dove-inpackningen har jag också haft -den torkade ut mitt hår något så otroligt! :s ) Sedan brukar jag häva i en värmeskyddande och "smoothing" créme i det handukstorra håret efteråt :) det hjälper också :)

Svar: Elvital vare ja! Jag tänkte på det igår "Var det Garnier som Simone tipsade om?" tänkte ja. :)
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR