Kosläpp och sommarfeeling

I helgen har vi bl.a. varit hos Linus gode vän och tittat när han släppte ut kossorna. Hur mysigt som helst! De bor så fint och lantligt. Verkligen en välskött bondgård. Och precis som förra året skrattar vi gott åt korna som blir helt galna när de får komma ut i solen efter en hel vinter inomhus. Det ser så stelt och osmidigt ut. Plus att de har tunga juver som hänger och slänger. Haha! 
 
Bild från min film på instagram. Jag orkar inte resa mig upp och hämta telefonen och krångla just nu.
 
Det har varit sommarvärme hela helgen och jag har varit i skuggan så mycket jag bara kunnat. Jag blir helt svimfärdig och trött när värmen kommer hastigt. Samma visa varje år. Som tur är börjar jag lära mig att jag behöver typ dubbelt så mycket vätska än vanligt just vid den här årstiden. Så vi bunkrade upp med både vatten och en massa härliga frukter och bär. Säger bara vattenmelon! Vattenmelon, jordgubbar, persika och nektarin. Det är sommar det! En vecka kvar av maj, sedan är det skolavslutningar och studenter på löpande band. Äntligen sommar! Jag njöt t.o.m. av gårdagens åskväder.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR