Sorry!

Får nästan lite dåligt samvete när jag loggar in och ser på statistiken att det är några som tittar till min blogg dagligen. Sorry! Jag har prioriterat bort bloggen helt och hållet. Har inte haft nån lust att sätta mig vid datorn (..som krånglar så jag blir tokig! Måste ta hjälp av en kunnig teknikperson och fixa det). Jag ska bli bättre på att blogga igen, det lovar jag.
 
Jag lever, vi mår bra och livet knallar på i vanlig takt. Jag tänker inte skriva allt jag gjort varje dag sen sist jag skrev, det blir både för långt och kanske lite tråkigt att läsa om. Men våren är här i allra högsta grad och det är så uppiggande. Vi försöker vara utomhus så mycket det går. Igår promenerade vi upp till mina föräldrar och hjälpte till med trädgårdsarbetet. Kratta, rensa, klippa, gödsla osv. Jag älskar sånt! Har alltid gjort. Edvin och Linus är precis likadana och kan dona på ute i timmar. Edvin hinner inte ens fika färdigt förän han reser sig upp "Äe, nu går jag å jobber ja" Längtar så oerhört till den dagen vi har en egen trädgård att ta hand om. Till dess får jag nöja mig med att hjälpa mammsen. Jag har "delad vårdnad" om hallonlandet där hemma. När vi var små hade vi stora, jättegoda hallon i trädgården. Buskarna blev gigantiska och inte så vackra att se på efter några år, så mamma grävde upp dem och kastade.
Som jag tjatat om att hon ska plantera nya buskar. I flera år har jag tjatat. Efter mycket om och men gjorde hon det igen, med kravet att jag ska hjälpa till att sköta om dem så de inte blir sådär fula igen. Hade aldrig kunnat tro att det krävs så mycket jobb som det gör, men det är det värt för jäklar vad goda de är!
 
 
På bilderna ser ni: min mamma och Edvin som gör färdigt i hallonbuskarna. Nu håller vi tummarna och hoppas på många stora hallon i sommar. På den andra bilden ser ni vad jag och Edvin sysselsatte oss med på kvällen. Vi slängde ihop dumle- och daimkakor (2 olika sorters kakor, alltså inte dumle och daim blandat i en kaka). Fy sjutton vad goda de blev! Så enkelt, snabbt och gudomligt gott. Ny favorit!
 
Sådär, det var en liten uppdatering från mig. Jag ska försöka ta mig tid (och lust) att skriva ett inlägg i morgon med. Ha en fin dag! :)
Carro

Du, dom där recepten kanske jag måste ha?!! ;)

Svar: Fixar det ja! :)
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR