En kort uppdatering

Jag har noll inspiration till att blogga. Men ett litet inlägg tänkte jag slänga upp för att uppdatera er.
 
Graviditeten: Det rullar på. Magväxt och viktökning märks inte av lika tydligt just nu tycker jag. En halvt stillastående period (kan bero på att jag svullnade upp som en ballong ganska tidigt). Det sprattlar där inne mer och mer för varje dag. Både storebror Edvin och pappa Linus har känt sparkar = tårögd morsa deluxe! I slutet på denna vecka har halva tiden av graviditeten passerat. I början på nästa vecka väntar ett besök på gyn för ett rutintultraljud. Vi är nervösa, spända och längtar. Gömmer det sig en pojke eller en flicka därinne tro?
 
Jobbet: Går otroligt bra! Trivs som fisken i vattnet och mår så himla bra psykiskt när jag får göra något meningsfullt och när jag får komma ut och träffa nya människor, som blir till nya vänner. Jag jobbar så mycket jag blir erbjuden. De 2 senaste veckorna har jag varit ledig 1 dag per vecka och så lever jag mitt liv mer än gärna just nu.
 
Fritiden: Prioriteras främst till familjen. Det blir stökigt hemma och tvättkorgarna svämmar över, men sånt är så oviktigt just nu. Vi badar, leker, äter sommarmat och bara umgås. Det är sommar. Den årstid vi längtar efter resten av året, så man måste passa på. Jag fortsätter också med sovandet. Sover och vilar otroligt mycket. 
 
Just nu: Sitter nyduschad och insmord i soffan iklädd mina f.d. korta mjukisshorts som numer gör sig bättre som trosor. Svullar vindruvor och zappar på tv:n.
 
Idag: Ledig dag på stranden med pöjk'n och min lillasyster. Stora vågor på havet och solbränna. Mitt skinn hade nog gått i vinterdvala under dessa 2 intensiva jobbveckor, för satan vad jag brände mig på bröstet. Aj aj aj. Högre spf till nästa gång!
 
Jag älskar Edvins handduks-ponchos. De värmer när han är frössen och de skyddar mot solen när det blir för mycket av den. Samtidigt som det sistnämnda så kan det ju fläkta fritt på lillkroppen också, vilket gör att han inte blir varm och svettig. Kanonbra uppfinning! :)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR