Dammigt

Väldigt dammigt här på bloggen. Jag kan säga såhär: Ny period i skolan och jag ska läsa klart 400 poäng under dessa veckor. Vanligtvis är 300 poäng heltid och tillräckligt för att ha häcken full, så det blir intensiva veckor. 100 poäng av dessa är dessutom matematik, mitt absolut värsta och svåraste ämne. Vi får se hur det går. Klarar jag det så bevisar jag verkligen att inget är omöjligt. Anledningen till detta då... Jo, jag har fått ett himla bra sommarerbjudande. Det blir inte någon ledighet för mig, och det är faktiskt med glädje jag skriver det. Som det ser ut i dagsläget blir det heltidsstudier och jobb. Jag håller tummarna för att planerna går hela vägen, och detta är alltså min "morot" under dessa intensiva studieveckor. Dags att kliva in i arbetslivet igen efter 1,5 år med enbart studier (jisses vad tiden går fort!!). Denna gång är jag dessutom utbildad undersköterska och kan tjäna lite mer än tidigare. Den känslan alltså - när man märker att allt slit och bök börjar ge resultat. Ett resultat som jag dessutom har hoppats på. Att få ett jobb är ju helt fantastiskt, men att få ett jobb som man vill ha... Det är obeskrivligt! :) 
Och jo! Jag ska fortsätta plugga mot ett högskoleförberedande slutbetyg under hösten. Har några få poäng kvar.
 
Annars då. Dagarna har sett ut ungefär såhär på sistone:
 
 
Har varit en hel del utomhus och njutit av det våriga vädret. Sparkcykeln fick äntligen komma ut och vi har fönster eller dörr öppen dagligen. Så härligt! Jag är inte riktigt redo för mer snö nu, men nånstans har jag ändå räknat med det. I vanliga fall är det väl inte såhär snöfritt i mars?
 
I helgen har vi flängt fram och tillbaka till Birsta. Lång historia kort - jag tänker inte köpa något på läääänge. Orkar inte!! Har haft sån otur på sistone med allt från småshopping (reklamation) till mobilabonnemang (blev lurad på det sistnämnda och fick ringa 789 samtal innan det tillslut löste sig, kändes det som). Men vad är det man brukar säga, inget dåligt som inte har något gott med sig? Alltid lär man sig nåt.
 
Fast å andra sidan så är jag duktig på att fynda också. 50% rabatt på spegeln och 60% rabatt på byrån. Ingen kan hitta felet på den längre heller för min händige sambo fixade det på en minut.
 
En liten uppdatering av mig. I morgon väntar en heldag i skolan, sedan är det fullt upp hela veckan ända till fredag. Risken finns att det kan bli lite halvdött här ett tag, men jag ska göra mitt bästa för att ta mig tid då och då. 
 
Tjingeling!
Carro

En sån där bänk vill jag också ha!!! Vars hitta du den så billigt? :)

Svar: IKEA! :) Den var trasig så jag fick den billigare. Det var dessutom den enda dom hade inne. Med lite spackel och färg så syns det inte ens att det varit nåt fel på den :)
sarafernstrom.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR